silvericeranch

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av SilverIce Ranch - 26 juli 2014 10:57

Morgon solen sken upp på Ranchen Olivia och Selma var uppe. Selma tog hand om hästarna medans Olivia skördade sina grönsaker i trädgårdslandet. Selma gjorde pankakor med Olivias goda jordgubbar som var ny skördade. 

Selma:" Olivia kommer du det är frukost?".

Olivia:" Kommer Selma."

Vi tog varsin taldrik och satt oss och åt av pankakorna. Jag pratade på om vad Selma behöver träna på. 

Selma skulle nämligen få si en till hopplektion då hon behöver träna. 

Selma lyssnade och sa bara okej. 

Efter frukost bytte vi kläder och Selma gick mot stallet för och hämta Mexsus. 

Olivia byggde upp hindrerna och vänta på Selma. 

Jag:" Selma. Du behöver lära dig rätt många saker i hoppning". 

Selma nickade och trava runt hindrerna. 

Jag:" Jo du förstår, När du hppar kan du inte sitta ner i sadeln utan du måste stå i 3 punkt sits. Om man siter ner kan hästen bli skaddad." 

Selma:" Men jag står ju upp eller?".

Jag:" Nej. Om du hoppar över kryset i galopp. Stå upp i 3 punkts sits."

Olivia kollade när Selma hoppade och sa:" Selma, Du måste stå upp när du hoppar. Jag vill inte att våra hästar ska bli skadade."

Selma försökte igen då stog hon upp i den sitsen  hon skulle. 

Selma:" Ja, jag klara det." 

Olivia:" aa det var en bra början".

Selma övade hoppning i 1 tim med Mexsus och jag var med hella tiden. 

Olivia:" Du förstår om du vill bli duktig måste du anstränga dig och vilja förbättra dig."

Selma tog åt sig orden och försökte och jag sa:" Selma, du gjorde helt rätt jag är stålt över dig".

Hon hoppa av Mexsus och krama mig. 

Selma behövde en träning då hon hade rammlat av i Torsdags och gjort illa sig. 

Såhar tränar jag och Selma när vi ska våga i gen.

Kramar Olivia och Selma



Presentation


Hej!
Jag är Olivia och driver en ranch med min syrra Selma. SilverIceRanch heter den. Vi har 2 hästar en som heter Mexsus och en som heter Brandy. Följ med på våra äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards